Raport de activitate

    In anul scolar 2009-2010 numarul de copii asistati in cabinetul de logopedie este de 21 de copii din grupa mare a gradinitei Benita si 11 copii din grupa mica a gradinitei.
La inceputul anului scolar copii au fost testati in vederea cunoasterii nivelului de dezvoltare intelectuala si a nivelului de achizitii prescolare.
Teste aplicate: Testul Omuletului (Goodenough) pentru calcularea coeficientului de inteligenta nativa, test nonverbal, foarte bine acceptat de copil, cu buna estimare a maturitatii mintale. Un alt test aplicat copiilor este o baterie de probe cuprinse intr-o fisa de evaluare a varstei psihologice a limbajului. Completarea lacunelor intr-un text vorbit, proba Alice Descoudres, repetarea de numere, cunoasterea a 6 meteriale, proba de contrarii, cunoasterea denumirii a 10 culori si cunoasterea sensului verbelor, toate aceste probe urmaresc dezvoltarea perceptiva si intelectuala a copilului.
Un alt test care evalueaza inteligenta la copii mici, sunt Matricile Progresive Raven Color, test care urmareste capacitatea de a rezolva probleme ce au la baza analogii. In rezolvarea acestui test sunt implicate perceptia, gandirea si memoria.
Pentru depistarea tulburarilor de pronuntie s-au aplicat teste specifice.
In urma testarilor initiale s-a constatat ca: prescolarii inscrisi in gradinita Benita au un coeficient de inteligenta cuprins intre 90 si 110, ca au achizitiile corespunzatoare varstei biologice, dezvoltarea cognitiva fiind in raport direct cu varsta biologica a copiilor, iar un numar de zece copii au nevoie de sedinte logopedice, extinse in timp si cu frecventa normala. In gradinita Benita sunt doi copii cu IQ –ul sub nivelul de 90, nivel mediu al inteligentei, dar aceasta “intarziere” nu este din motive genetice sau clinice ci este pus pe seama mediului familial din care provin cei doi copii si a gradului de educare.
Activitatile corectiv compensatorii din cabinetul de logopedie se desfasoara sub semnul normalului, fara sa intampinam greutati deosebite, atat eu ca logoped cat si logopatii.
Pentru finalul anului scolar 2009-2010 am pregatit doua teste pentru predictia reusitei scolare in clasa I. Aceste teste au ca scop formarea imaginii de ansamblu asupra nivelului cognitiv al copiilor care urmeaza sa intre in ciclul primar de educare academic, cat si evidentierea evolutiei cognitive rezultata in urma procesului pedagogic.
Din efectivul total al Grupei Mari din cadrul gradinitei Benita, 12 copii vor intra in septembrie 2010 in clasa I.
Doresc ca Dumnezeu sa binecuvanteze pe toti care sunt implicati in aceasta deosebita lucrare – “BENITA” .

Cu respect,
Oana Pop – profesor logoped

Bistrita,
29 martie 2010

error: Content is protected !!