Raport de activitate anul scolar 2008/2009

       Provocările secolului al XXI-lea,  formarea continuă, “învăţarea pe tot parcursul vieţii”, informatizarea tuturor domeniilor de activitate, comunicarea umană, toleranţa şi accesibilitatea la cunoaştere, la valorile culturale, ştiinţifice ale omenirii nu fac altceva decât să pună în valoare calităţile speciale ale educatorilor, disponibilitatea noastră de a participa la formarea profesională, socială a tinerei generaţii. Reforma curriculară axată pe factorul formativ, modernizarea metodelor şi mijloacelor de învăţământ precum şi extinderea informatizării, presupun un proces de învăţământ flexibil deschis către schimbare, axat pe modele educaţionale care să stimuleze dezvoltarea personală şi profesională a prescolarilor, pregătirea lor temeinică pentru integrarea în societate.

 

Raport de activitate anul scolar 2008/2009

       Provocările secolului al XXI-lea,  formarea continuă, “învăţarea pe tot parcursul vieţii”, informatizarea tuturor domeniilor de activitate, comunicarea umană, toleranţa şi accesibilitatea la cunoaştere, la valorile culturale, ştiinţifice ale omenirii nu fac altceva decât să pună în valoare calităţile speciale ale educatorilor, disponibilitatea noastră de a participa la formarea profesională, socială a tinerei generaţii. Reforma curriculară axată pe factorul formativ, modernizarea metodelor şi mijloacelor de învăţământ precum şi extinderea informatizării, presupun un proces de învăţământ flexibil deschis către schimbare, axat pe modele educaţionale care să stimuleze dezvoltarea personală şi profesională a prescolarilor, pregătirea lor temeinică pentru integrarea în societate.

 

        Subsemnatele,
                             Giosan Viorica Adriana suplinitoare la Gradinita Sociala “Benita”, absolventa a Colegiului National “Andrei Muresanu” din Bistrita, profil pedagogic, specializarea invatator – educator si Miches Alina Augusta, suplinitoare la Gradinita Sociala “Benita”, absolventa a Facultatii de Sociologie  “Babes Bolyai” din Cluj.

   1. CURRICULUM

      Proiectarea activităţii la nivelul învăţământului prescolar s-a realizat prin dezvoltarea de competenţe, prin însuşirea de cunoştinţe pe baza abordarii transdisciplinare si transcurriculare a continuturilor programelor scolare. De asemenea, s-a ţinut cont de noile reglementări elaborate de MEC,  precum şi de recomandările primite din partea inspectorului de specialitate. Toate cadrele didactice au parcurs materia la fiecare disciplină de învăţământ, conform planificărilor calendaristice proiectate pe unităţi de învăţare. S-au întreprins activităţi de observare a prescolarilor, s-au derulat programe,  discuţii cu părinţii, vizite la domiciliul copiilor, copiii au fost implicaţi în situaţii evaluative centrate pe obiectivele curriculare, analizându-se ulterior nivelul de performanţă realizat, dar şi natura dificultăţilor de învăţare şi adaptare.

2.    CURRICULUM LA DECIZIA GRADINITEI

       La şedinţele cu părinţii fiecare educatoare a prezentat oferta disciplinelor opţionale părinţilor şi prescolarilor, acestia alegand ceea ce corespunde aspiraţiilor lor,  
Gradinita  si-a ales activitatea optionala in functie de propunerea parintilor dar si de necesitatile copiilor si s-a respectat planificarea calendaristica.
Fiind si o gradinita crestina, a fost ales optionalul “Religie”, toti parintii fiind de acord.
 

 3.    ACTIVITAŢI CURRICULARE, EXTRACURRICULARE ŞI EXTRAŞCOLARE

      În cadrul activităţilor curriculare, extracurriculare şi extraşcolare acţiunea pedagogică s-a centrat în egală măsură pe formarea capacităţilor intelectuale de bază, a atitudinilor şi comportamentelor dezirabile la prescolari, calitatea acestor performanţe asigurându-se prin utilizarea preponderentă a metodelor interactive, participative precum şi prin raportarea problematicii la experienţele copiilor.
 Ambele grupe au fost implicate în marcarea unor evenimente importante cum ar fi: Ziua Armatei Române, Ziua Naţională a României, Naşterea Domnului,  naşterea marelui poet Mihai Eminescu, Unirea Principatelor Române, fiecare grupa organizand activitati in maniera proprie. Deasemenea s-a organizat excursia de sfarsit de an scolar cu prescolarii .S-au realizat parteneriate intre gradinite, de exemplu Gradinita cu Program Normal din Budacu De Jos , dar si colaborari cu Scoala Generala nr.4 din Bistrita.

 

4.    EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE

      Evidenţiem consecvenţa educatoarelor în abordarea centrată pe obţinerea de performanţe a conţinuturilor învăţării, performanţe măsurate periodic în conformitate cu metodologia de evaluare şi remarcate în rezultatele testărilor predictive, formative şi sumative, confirmându-se o calitate sporită a actului didactic comparativ cu anii şcolari precedenţi, aspect obiectivat în achiziţiile, capacităţile, competenţele, atitudinile şi comportamentele prescolarilor.

5.    FORMAREA PROFESIONALĂ CONTINUĂ

                          In anul scolar 2008/2009 am obtinut calificativul Foarte bine.Activitatile le-am desfasurat la grupa mica -mijlocie “Fluturasii”, alaturi de colega mea, Miches Alina Augusta, educatoare la grupa mare- pregatitoare “Floricelele”. Grupele au avut 43 de copii inscrisi, din care 41 de copii au frecventat gradinita (2 copii transferati).
Activitatea comisiei metodice a educatoarelor s-a desfăşurat după planul managerial dezbătut şi aprobat în cadrul   comisiei metodice, care a cuprins:
          -Luna SEPTEMBRIE: cu o zi inainte de inceperea noului an scolar am confectionat, impreuna cu colega mea, material didactic si am participat la pregatirea gradinitei cu ocazia deschiderii noului an scolar.
 Au urmat sedinta cu parintii la grupe in cadrul careia am prezentat gradinita, personalul activ din acestra gradinita, regulamentul de ordine interioara in gradinita, s-a ales si optionalul la decizia gradinitei si cu acordul parintilor: “Religie” si am prezentat un referat cu tema:”Evaluarea initiala si nivelul grupei”.Pentru unii dintre prescolarii gradinitei a fost un nou inceput, drept pentru care  putem spune ca prescolarii s-au acomodat foarte bine cu noul mediu din gradinita, alaturi de ceilalti colegi ai lor din grupa mare- pregatitoare.
Deasemena spre finalul lunii, copiii de la Gradinita Sociala „Benita” au aflat povestea unei carti si anume cum se face o carte, ambele grupe mergand in vizita la tipografia din orasul Bistrita: Tipografia Revox.
-luna OCTOMBRIE: Odata cu sosirea toamnei, care este harnica si de toate darnica, educatoarele, impreuna cu prescolarii si ingrijitoarele gradinitei, au mers la piata de legume si fructe,precum si Parcul Municipal Bistrita.
-luna NOIEMBRIE : aceasta luna a fost una importanta pentru gradinita noastra pentru ca am avut parte de o inspectie din partea ARACIP, avand in vedere obiectivul principal si anume acreditarea gradinitei.In urma acestei inspectii raspunsul  a fost in favoarea gradinitei si anume am obtinut mult dorita acreditare.
Un alt obiectiv a fost acela ca prescolarii sa isi cunoasca orasul in care traiesc , mergand cu totii intr-o excursie documentara si vizitand casa memoriala a lui „Andrei Muresanu”, Biblioteca Judeteana, Muzeul orasului, impreuna cu noi venind si cativa parinti.
-luna DECEMBRIE: referate :”Importanta sarbatorilor de iarna”, precum si oragnizarea serbarii scolare „Il asteptam pe Mos Craciun”.Au fost organizate si vizite la fiecare familie a copiilor ce frecventeaza gradinita, in preajma sarbatorilor de Craciun.
– luna IANUARIE: Ambele grupe au mers la Biblioteca Judeteana pentru a afla cat mai multe lucruri despre marele nostru peot „Mihai Eminescu”, in cadrul activitatii „Dor de Eminescu”.
– luna FEBRUARIE: Educatoarea Giosan Viorica Adriana, impreuna cu grupa mica – mijlocie „FLUTURASII”  au oragnizat o serbare de sfarsit de iarna la care au participat mai multe animalute, fiind uimite de ceea ce se intampla in natura. Au participat si parintii copiilor, unde chiar si cei marii au fost provocati la un concurs de ghicitori surpriza, pus la cale de copiii lor: „Sfarsitul iernii, concurs de ghicitori”
– luna MARTIE: ”Martisorul- simbolul venirii primaverii”.Cele doua grupe au organizat serbarea pentru a le arata mamicilor lor cat de mult le iubesc.La aceasta serbare au fost prezenti si tatici, toti parintii fiind rugati sa scrie cateva ganduri pentru copiii lor.
Tot in aceasta luna, educatoarea Giosan Viorica Adriana a participat la o intalnire a ACSI, ce a avut loc in Ungaria
– luna APRILIE: ”Sarbatoarea Invierii”.
Ambele grupe au organizat o echipa de copiii harnici care au participat la Targul de Paste , ce a avut loc pe Pietonalul „Liviu Rebreanu”, pentru adunarea de fonduri necesare organizarii excursiei de sfarsit de an scolar
-luna MAI:Prescolarii gradinitei, au plecat la cabinetul stomatologic al Doamnei Doctor Kantor, in cadrul activitatii „Dinti frumosi, dinti sanatosi”.
-luna IUNIE: La sfarsit de an scolar, educatoarele impreuna cu prescolarii si cativa parinti insotitori au mers in excursia organizata, la Targu- Mures, la ZOO.
In cadrul activitatii „Noi- copiii lumii”, prescolarii, impreuna cu educatoarele au participat la un spectacol pentru copii, in Parcul Municipal.
A fost organizata si serbarea de sfarsit de an scolar, unde copiii din grupa mare-pregatitoare si-au luat ramas bun de la gradinita lor draga, ei primind si cadouri pentru noul inceput de an scolar care ii asteapta                        De-a lungul anului scolar am participat cu copiii la spectacole de teatru de papusi, am distribuit revista Pipo si am colaborat cu familiile copiilor, dar si cu personalul gradinitei.

6.    RELAŢIILE CU FAMILIILE ELEVILOR ŞI REPREZENTANŢII COMUNITĂŢII

      Pentru obţinerea unor rezultate deosebite la învăţătură şi disciplină s-a menţinut o relaţie permanentă între părinţi şi cadrele didactice. Materializarea lor s-a concretizat prin lectorate cu părinţii, organizate la nivel de unitate, şedinţe cu părinţii , consultaţii săptămânale cu părinţii, vizite la domiciliul elevilor etc.

7.     CONTRIBUTIA LA PROMOVAREA IMAGINII SCOLII

      Pentru promovarea imaginii gradinitei s-a realizat site-ul  www.benita.ro , prezentarea ofertei gradinitei.

 

 

 

error: Content is protected !!