Plan de activitate pentru anul şcolar 2011 – 2012

 

 

            Un nou an şcolar înseamnă o nouă provocare. Pentru noi luna septembrie înseamnă „din nou la muncă”.

            Aşteptăm cu nerăbdare acest început de an şcolar deoarece, spre deosebire de ceilalţi ani, în loc de două grupe de preşcolari, ne propunem să deschidem încă o grupă. Este un obiectiv pe care încercăm de multă vreme să îl materializăm.

            Spaţiul celor trei grupe urmează să fie locul în care aproximativ 60 de copii vor petrece zilnic, de luni până vineri, 4-5 ore în care vor explora, vor învăţa lucruri noi, vor socializa , se vor bucura de cărţi şi jucării, toate acestea sub îndrumarea celor trei educatoare şi a personalului auxiliar.

            În acest an şcolar ne propunem:

   Să aplicăm noul Curriculum privind Educaţia Timpurie, derulând o serie de proiecte tematice diverse, cât mai atractive pentru copii, luând forma activităţilor integrate;

   Să derulăm o serie de activităţi extracurriculare din care copiii să aibă de învăţat şi să fie plăcut impresionaţi;

  Să implicăm părinţii în cât mai multe activităţi, să îi facem să înţeleagă importanţa implicării lor în procesul de educaţie al copilului şi să îi îndrumăm, cu ajutorul psihologului, atunci când situaţia o cere;

  Să încheiem noi parteneriate cu instituţii de învăţământ şi diferite organizaţii instituţionale, de pe urma cărora copiii să aibă de câştigat;

   Să ajutăm copiii să îşi însuşească un limbaj şi un comportament bun, civilizat, eliminând pe cât posibil orice

      comportament sau limbaj caracteristic mediului dezorganizat şi

     deficitar din care provin cei mai mulţi copii;

  Să îi învăţăm să îşi rezolve conflictele în mod paşnic,  fără să recurgă la forţă;

   Să echipăm copiii cu un bagaj suficient de cunoştinţe pentru a face faţă şcolii şi mai departe societăţii;

   Să organizăm expoziţii şi programe artistice

 în care să dăm ocazia copiilor să îşi demonstreze

            talentele şi să arate invitaţilor rezultatele

             eforturilor depuse;

 

 Să îl conştientizăm pe fiecare copil , indiferent de naţionalitate, etnie, religie sau statut social că este preţios; preţios în ochii lui Dumnezeu, pentru că El ne-a cret şi să îi facem să înţeleagă că valoarea unui om nu stă în inteligenţă, talente sau felul cum

arată;

Să organizăm pentru preşcolari, spre sfârşitul anului şcolar, o excursie care să le rămână în memorie.

 

Ceea ce noi considerăm important este crearea unui spaţiu  primitor, atractiv, cu un climat cald, în care copiii să se simtă

  iubiţi, apreciaţi, valoroşi. Ne dorim ca aici copiii să vină nerăbdători, cu drag, iar noi, educatoarele, să încercăm să o

 „înlocuim” pe mami cât mai fidel. Aici să fie locul în care copiii să înveţe aşa cum le place lor cel mai mult: prin joc.

 

 

                                                                                            Claudia Murza

error: Content is protected !!